Search Engine Optimization specialist gezocht?Search Engine Optimization specialist

Lukt het je maar niet om beter vindbaar te worden met je WordPress website? Lukt het optimaliseren van content niet, of kun je simpelweg niet de juiste keywords vinden waarop je moet optimaliseren?

Een goede search engine optimization specialist helpt je hierbij.

Op deze pagina leggen we je kort uit hoe wij te werk gaan, wat je kunt verwachten (en wat juist niet!), en wat wij eventueel voor jouw, of jouw bedrijf kunnen betekenen.

Wat doet een search Engine Optimization specialist?

Een SEO specialister (afkorting voor search engine optimization) is iemand die veel kennis bezit op het gebied van het beter vindbaar maken van jouw (WordPress) website voor potentiële klanten. Dit doet de specialist door middel van onderzoek van bekende zichtbare data, en data die nog onderzocht moet worden.

SEO uitbesteden

De stappen die een Search Engine Optimization specialist zet tijdens het optimalisatie procesTerugkerende SEO process

SEO gaat niet vanzelf, een echte SEO strateeg of SEO specialist heeft vak een vaste workflow waarin wordt gewerkt. Dat werkt zo:

  1. Onderzoek naar keywords
  2. Optimalisatie voor deze keywords (content creatie en UX optimalisatie)
  3. Monitoren
  4. En opnieuw

SEO is namelijk een doorlopend proces. De punten waarop websites gerangschikt worden veranderen namelijk met de dag. Maar één ding is wel zeker. Een website met een goed UX, creatieve, originele en sterke content. Die heeft de hoogste potentie om goed te scoren! Hoe ziet die workflow er dan ongeveer uit?

Bekende data waar jij wat aan hebt

Search Engine Optimization specialist Webstudio Remon, begint met het sorteren en uitpluizen van gegevens die jij al (wellicht onbewust) hebt verzameld.

Denk hierbij aan de gegevens uit je Google Analytics dashboard en de Webmaster Tool gegevens. Binnen deze tools is vaak veel potentiële data te zien waar wij wat mee kunnen.

Zo kan het zijn dat je al (lager) scoort op een keyword waarop je nog niet eens geoptimaliseerd hebt, deze keywords kunnen door middel van de juiste stappen.

Onbekende data (onderzoek)

Naast de bekende data zijn er veel zoektermen waarop nog niet geoptimaliseerd wordt door jou (of je concurrent!). Deze keywords vinden is een uitdaging, maar wanneer er genoeg tijd ingestoken wordt, zullen er altijd kwalitatieve keywords opduiken waarop relatief makkelijk te scoren is.

Dit zijn vaak zoekwoorden waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben. En die voor de SEO specialist soms ook een verrassing zijn.

Belangrijk is wel om te weten wat je precies aan wilt bieden, en dat aan elk keyword een commerciële gedachtegang gekoppeld kan worden. Mocht dat niet het geval zijn, dan heb je zeer waarschijnlijk een hoge Bounce-ratio, en een niet optimaal converterende (of slecht converterende) website.

Een goede search Engine Optimization specialist inhuren

Ben je nieuwsgierig geworden hoe wij je kunnen helpen? Graag horen we wie je bent, wat je dienst is, of wat je verkoopt. Na het ontvangen van deze informatie, kunnen wij voor je aan de slag. We zoeken de juiste zoektermen er bij, en adviseren je over hoe je een pagina of artikel kunt opbouwen.

Wil je liever alles uit handen geven aan een goede search engine optimization specialist die echte resultaten boekt? Ook dan helpen wij je graag!

Verwacht echter niet dat je binnen no-time bovenaan de ranglijsten zult staan, want een ieder dat die belofte maakt, mag zichzelf geen Search Engine Optimization specialist noemen.

Neem contact op
Delen: